Wednesday, March 10, 2010

derma darah

DITAIP INDAH2 OLEH LuVidA^^ KETIKA JAM 11:45 PM
salam.

hari ni....ida teman cik nuyu pergi derma darah....cik nuyu ni memang hobi die menderma darah...bagus kan? bukan macam sesetengah orang, yang tak pernah langsung mencuba... ngee~~

mitos yang biase kite dengar --> Derma darah punca gemuk !~ lepas derma, kompem badan mendadak naik...itu same sekali disangkal oleh Ketua Pegawai Perubatan di Pusat Kesihatan Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM), Dr. Dinon Mohd....."Masalah kegemukan selepas menderma tak benar, jika ini berlaku ia berkemungkinan disebabkan oleh faktor genetik, emosi, pemakanan atau kurangnya aktiviti riadah seseorang itu," katanya.

Pegawai Kesihatan Zon Klang Lama, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur, Dr. Umi Ahmad berkata, menderma darah mampu dapat mengurangkan risiko penyakit jantung.
Katanya, menderma darah juga membawa kebaikan dari aspek sosial kerana amalan itu dapat menolong mereka yang memerlukan dan ia adalah sebahagian daripada tuntutan fardu kifayah.

ida pon pernah derma darah....tapi hakikatnye.....itulah saat-saat yang paling memilukan dalam hidup ida...adesss~~ tau tak side effect die ape? ida jadi macam nak pengsan, pitam....muntah....pergi toilet...badan berpeluh-peluh....haaa...macam-macam kan? so....ida da phobia sangat-sangat nak derma darah lagi...tak dapat la nak berbakti pada nusa dan bangsa +__+ mr. MJ cakap badan ida tak kuat la kot.....huuhuuu....


sumber : dari sini



10 KATA KAU:

cikgu isza said... [Reply]

salam,
memang benar derma darah bukan punca gemuk,
tapi.. bila selepas menderma darah, seseorang itu akan merasa lapar beberapa hari lamanya. Ini menyebabkan individu mengambil makanan. Pengambilan makanan tanpa had itulah yang menjadikan individu itu gemuk.
Saya pun suka derma darah.

Anonymous said... [Reply]

jom2... kte derma drh.. ;)

Frodo Baggins said... [Reply]

yeahh ... jom derma darah!!!!


>>___<<

baik bg kat org drpd derma kat nyamok!

Anonymous said... [Reply]

Hello,

I am Sabrina Rojas, Affiliate Executive of usainstantpayday.com, world’s largest bad credit loans community. I came across to your site and I must say that you have got an amazing site that has attracted a lot of visitors including me. I would be glad if you join our affiliate program because your site has full potential to send traffic to my website.
The highlights of our program are:
1. Absolutely FREE registration.
2. You put up a banner or text link or lead sign up form on your site/blog/forum and send traffic from your site/blog/forum to our website. You can also promote via means of email marketing, PPC, telemarketing, etc
3. We will pay you $25 for each lead. (Affiliates are earning up to $1500 per week with our program)
Please note that we try to contact the leads 7 times before marking it a dead lead.
So what are you waiting for? Join Bad Credit Loans Program and earn dollars!! http://www.usainstantpayday.com
For more questions please visit [url=http://www.usainstantpayday.com]http://www.usainstantpayday.com[/url]
This Program will definitely help both of us mutually. You send your potential visitors to our site and we pay you for this.
Please note that for doing email marketing you need to approve the email from us as we do not want any kind of spam activities to take place.
Looking forward for a long term business relation
Thanks,

Sabrina Rojas
sabrina@usainstantpayday.com
Affiliate Executive
http://www.usainstantpayday.com

noor afzan said... [Reply]

saya juga pernah derma darah..
tapi Alhamdulillah xde kesan sampingan..

LuVidA^^ said... [Reply]

cikgu isza --> lepas derma darah jadi lapa ek...hehhee....ida pon da lupe ida dulu mcm mne =D

LuVidA^^ said... [Reply]

cik anon --> nuyu ke ni? jum jum utk sape yg kuat =p

LuVidA^^ said... [Reply]

frodo --> derma kat nyamuk nanti badan jadi gatal kene geget huhuu

LuVidA^^ said... [Reply]

sis afzan --> bagus la cmtu...bole la derma lagi =D

Anonymous said... [Reply]

ativan online ativan dosage cancer patients - ativan withdrawal tingling

Post a Comment

terima kasih atas komen-komen yang diberikan.
=D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

♥♥ Luvida ♥♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea