Monday, February 13, 2012

Limau Nipis

DITAIP INDAH2 OLEH LuVidA^^ KETIKA JAM 12:25 AM

salam sayang,

Sini ida nak share sikit pasal khasiat limau nipis. Tapi ida amik dari hasil carian google je la. Tibe-tibe malam ni teringat limau nipis. Selalu kat kedai makan, orang order teh o limau ais.. atau sirau limau... Tapi lately ni, ida dah tak minat minum sirap limau.. Ida prefer sirap sahaje. :)

Jum tengok antara khasiat-khasiat limau nipis :

1) Menyingkirkan sel kulit mati
- amik je limau nipis tu, pastu gosok pade kulit, boleh tanggal kan sel kulit mati yang masih lekat kat badan.

2)
Mengurangkan kedutan & melembapkan kulit
- petua awet muda.

3)
Menghilangkan masalah kelemumur, mewangikan rambut, menghilangkan pening & menyejukkan kepala.

4)
Menyegarkan kesihatan kuku
- rendam je kuku dalam air limau nipis, boleh membantu menyinarkan lagi kuku korang.

5) Bahan pengilat
- contohnya untuk menggilap cermin mata & barangan perak.

6) Petua nak bagi jemput-jemput (cucur) jadi lembut.
- Boleh perah air limau nipis sedikit dalam adunan tepung.

7) Hapuskan kesan karat pada pakaian

8) Hilagkan kesan bau.
- contoh pada papan pemotong daging atau pada kaki. Hehe.

sumber : blog http://www.top5reason.com , http://petua-warisan-kita.blogspot.com


10 KATA KAU:

Mr.Clive said... [Reply]

hoho
kalau camni perlu order teh o ais limau nipislah from now on...hehehe

LuVidA^^ said... [Reply]

;) yupp byk kelebihan die

(^_~)_V anim said... [Reply]

beli stock limau buh dlm peti ais.. bile nk pkai sng kan. dah la byk khasiat dan kegunaan.. :)

madammondoq said... [Reply]

eh.. bagi cucur jd lembut tu baru tahu.. ;)

LuVidA^^ said... [Reply]

hihik.... jgn smpai buruk sudah =p

LuVidA^^ said... [Reply]

same la! mybe bole try nti

Mr.Clive said... [Reply]

awak nak anta seberapa banyak pun boleh...heheeh :)

LuVidA^^ said... [Reply]

betol ke?? hehehe.... tq

(^_~)_V anim said... [Reply]

hehehe.. smbil wat msk tu ida. hehe

LuVidA^^ said... [Reply]

bole ek jd mask? kekeke..

Post a Comment

terima kasih atas komen-komen yang diberikan.
=D

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin
 

♥♥ Luvida ♥♥ Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea